pondělí 2. července 2018

Jak na minimalistickou skříň step by step


Drazí!
Jak to tak vypadá, postla jsem již 2 celé články o mých sezónních CW, ale nikde jsem se nezmínila o tom, jak vlastně dobrou CW vybudovat. Co k ní vede? Jak jí vytvořit? Co by měla obsahovat?
Pokud s minimalismem začínáte a myslíte to vážně, je vytvoření CW takový první vstřícný krok, na který plynule navážou ty ostatní. Nebo vám je minimalismus putna a jen si chcete usnadnit ranní dilema u narvané skříně. Za mě je super obojí ;)


Úplně nejlepší způsob je si na tuto „akci“ vyhradit nějakou upršenou sobotu nebo aspoň část odpoledne. A hlavně to nebrat jako zlo, udělat si to prostě hezký (nebo jsem magor jen já? :D). Ideál je léčba šokem. Prostě jděte a všechny ty hadry vezměte a vyházejte doprostřed místnosti nebo na postel, je-li dost velká. A teď? No třídit. Nejefektivnější je nejprve třídit na kupičky „nechat“ a „pryč“. Jako to dělala Carrie B., než se stěhovala k Božskému. Můžete to pojmout v podobném duchu a uspořádat malou session.

V této části je nejhorší ten sentiment. Vlastně vůbec nechápu, proč my, lidi, si budujeme vztah k věcem. Chtě nechtě je to tak. Po vyřazení věcí poničených a nepadnoucích přichází na řadu ty důležité otázky, které má každý minimalista předem zodpovězené. Jsou to například:
  1. Sedí mi ta věc? Hodí se stále k mému stylu? (Ano, ty flitry frčely. Když jste chodily na střední…)
  2. Měl/a jsem danou věc na sobě během posledních 3 měsíců? (Když si na něco čtvrt roku nevzpomenete, opravdu to nepotřebujete)
  3.  Dělá mi ta věc radost? Nosím ji rád? Hodí se ke zbytku mého šatníku? (Výstřelky nejsou tabu, jen by neměly převažovat)
  4. Vezmu si tu věc ještě někdy na sebe? (viz maturitní šaty nebo ty úchvatné lodičky, co mají 15cm podpatek a po hodině nošení chcete vylítnout z kůže)

Pokud máte vytříděno, je dobré třídit dále do kategorií typu „darovat“ „prodat“, posléze taky „vyhodit“. Šikovné ruce se mohou pustit do přešívání či tvoření. Děravé triko zase poslouží jako hadr. Přijde mi jako důležité zmínit, že cílem není vše vyházet a nakoupit nové, lepší. Minimalismus stojí přesně proti konzumu, a pokud pro věc najdete nový účel, tím lépe!



Dalším krokem je práce s tím, co zbylo a začít na tom stavět. Nejdřív ze všeho si definujte svůj styl. Spousta lidí může tento krok spojit s nějakou životní změnou a trochu svůj život překopat – u mě to třeba bylo to zmiňované stěhování a takové to, v té době dost symbolické, „vkročení do dospělosti“. Řekněte si, jaký máte konkrétní cíl, kam směřujete. Pokud už to dávno víte, tím lépe pro vás.

Krokem dvě je vybrat paletu barev, která vám sedne a zároveň vás baví. Když zadáte do googlu nebo pinterestu „minimalistic wardrobe“, často na vás vyskočí kombinace černé, šedé a bílé, občas béžová .. nenechte se tím odradit. Hned druhý nejčastější výsledek jsou barevné koláže a schémata, která mohou výběr hezky ulehčit. Nechte se inspirovat a řiďte se hlavně tím, co máte rádi VY. Žádný blogger to za vás nosit nebude J. Já osobně často volím černou a bílou. Dobře se kombinují a sluší každému. Nedám ale dopustit na klasický denim, nevzdám se své bordó a s ohledem na roční období přidávám barvy podle nálady a z části i podle trendů. Můžete u mě najít pastelově růžovou, hořčičnou žlutou nebo zelenou J

A co by měla správná CW obsahovat? Univerzální odpověď rozhodně NEEXISTUJE. Každý jsme jiný, máme odlišné životní styly a zaměstnání.

Například: potřebujete-li být v práci formálnější, ale není to váš šálek čaje, sestavte si okolo 10 outfitů, na což vám s klidem stačí třeba jen 10 kousků oblečení (fakt!) a ty jednoduše střídejte. Věřte mi, že nikdo z vašeho okolí rozhodně nezaznamená, že jste neměli každý den v měsíci jiný model :D Zbytek vaší skříně můžu tvořit kousku sportovní, casual, prostě cokoliv rádi nosíte ve volném čase.
Rozhodla jsem se alespoň vypsat výčet věcí, které jsou, dle mého názoru, takový MUST HAVE pro mě a které budu kupovat stále dokola: 
  1. Dobře padnoucí denim – džíny jsou klasika, kterou snese kancelář, výlet i flákání v parku.
  2. Džínová bunda – pokud se dobře zkombinuje, člověk na ní není nikdy moc starý.
  3. Pohodlné kecky – platí to stejné, jako pro džínovou bundu.
  4. Baleríny – když ze sebe potřebujete udělat dámu
  5. Bílé Tee, černé Tee – bez potisku. Simply clever.
  6.  Obří šátek – na barvě nezáleží.
  7.  Šaty – alespoň jedny musím vždy v šatníku mít.
  8. Maxi sukně – pohodlí především. Ať žije nedbalá elegance!
  9. Svetr výrazné barvy. Zbytek mám neutrál, musím to něčím rozbít :)
  10.  Černé brýle. Bez těch není outfit outfitem.

Tak tohle je moje malá alfa a omega, se kterou bych se nedokázala rozloučit. Ale jak známo, člověk se stále vyvíjí a to je dobře. Buďte sví a dělejte si věci podle svého. Je super se nechat inspirovat, ale ne podlehnout!

Pokud se necháte strhnout k minimalistickému šatníku, napište mi do komentářů, jak jste to zvládli, jsem zvědavá ;)

Slunce v duši!

Anna ♥



Žádné komentáře:

Okomentovat