neděle 25. února 2018

Série_Minimalismus: Lehkožití a jak s ním začít

Minimalismus.
To je jako, že mám toho málo...nebo že mám malé věci? Nebo že nemám (skoro) nic?
Tak i tak. Vezmeme-li to z jedné strany, minimalisté mají věcí velmi po málu a co se velikosti týče, nemají potřebu například kupovat obří balení čehokoliv jen proto, že je to za super cenu. Řečeno dvěma slovy: nejsou KONZUMNÍ.
Upřednostňují tak kvalitu před kvantitou a o tom celý minimalismus také je. Aspoň pro mě. A čistá mysl je takovou tou třešničkou na dortu.
Bylo by však příliš přímočaré vnímat minimalismus jednostranně. Ne každý minimalista spí pouze na matraci, má jednu židli, stůl, kartáček na zuby a ve skříni 5 bílých triček. Minimalismus má spoustu forem (aby to nebylo přeci jen tak lehké). Někdo se může vzhlédnout v ZENu a stát se ryzím minimalistou. Někdo jeho prvky uplatňuje jen ve vybraných oblastech svého žití. A já.. já jsem takové to NĚCO mezitím, co se snaží najít sebe samu a svůj životní styl. 
Prostě a jednoduše: Žijme lehce a neškatulkujme. Už to je osvobuzující, nemyslíte?

Protože je lepší trochu minimalismu, než vůbec žádný.
Protože kdo jednou zkusí, zjistí, že už jinak ani nechce. 

A tak jsem pro vás sepsala pár rad a tipů, kterými je fajn se řídit nehledě na to, ve které části pomyslné stupnice se nacházíte.


  1. Zbavte se zbytečných věcí
    Této kapitolce se ještě budeme více věnovat, takže jen stručně: věci, které nevyužíváte déle než půl roku rozhodně nepotřebujete.
  2. Nekupujte další
    Když už zneškodíte krámy, co vás jen bezcenně obklopují, nekažte si to. Před každým nákupem nové věci se zeptejte sami sebe: "Vážně tu věc potřebuji, nebo ji jenom chci?" Dobrou taktikou bývá odejít s prázdnou a do obchodu se vrátit až v momentě, kdy vás to nepřejde ani za týden/dva/měsíc... Psaní nákupních seznamů je také užitečná věc!
  3. Kašlete na reklamy a trendy
    Že jsou reklamy zlo, to víme všichni. A přesto tolik lidí ovlivňují. Samozřejmě by bylo nejlepší na ně vůbec nekoukat (a jakej mám klid!), ale vysvětlit to televiznímu národu, jako jsme my, by nebyl úplně snadný úkol. Radu mám jen jednu: zapojte zdravý selský rozum, dokonalé to je pouze v té reklamě.
    A co se trendů týče - inspirace ANO, kopírování NE. To je totiž rozdíl. Kupováním nadčasových a univerzálnějších kousků se dá život dost ulehčit a zároveň se tím šatník rozhodně neunudí.
  4. Udělejte si čisto i v hlavě
    Jde to ruku v ruce. Když vyčistíte fyzické okolo, zaslouží si svoje odbordelení i hlava. Berte život s nadhledem, je moc krátký na řešení blbostí. 
  5. Řekněte o svém postoji ostatním
    Fakt. Bude vám líp a jim taky. A pokud jsou rozumní, pochopí vás. A to je výhra, jelikož nebudete obdarováváni nesmysly. Ta daah!
  6. Buďte inspirativní, ne radikál
    Když už se odtajníte a rozvášníte, mějte svoji vlastní brzdu. Není nic horšího, než člověk, který vás do něčeho přemlouvá s tím, jak je to "fantastické, ovobozující, to musíš rozhodně zkusit!"
  7. Nepodporujte konzum
    Já vím, lehce se to řekne, hůře provádí. Berte toto jako malé doporučení. Není nad to zajít na farmářské trhy nebo podpořit zlaté české ručičky, co něco umí. No ne? 

Žijte lehce a uživejte života :)

Anna

Žádné komentáře:

Okomentovat